torsdag 20 januari 2011

Målat lite och lapat sol.....




Har provat målat lite små brädor......

Det var inte så lätt som Jag trodde.
Men nu har Jag övat och vet precis
hur
Jag ska göra nästa gång.
Den här brädan står i hallen....

Och i sovrummet ovanför garderoben....


Hm....
Här ser Jag att jag fått lite
för nära
mellan sista orden....
Men, men.
Får väl göra om det när Jag
retat
Mej på det tillräckligt länge.


I dag har Vi haft underbart väder.
Vi har varit hos Svärföräldrarna och
Jag och Svärmor njöt i solen intill husväggen.
Tänk det var blå himmel och takdropp.
Härligt!

Vi tog en sväng ut i skogen för att
plocka Blåbärsris.
Ha ha trodde Jag ja....
Det visade sig att det hade rådjuren mumsat på.
Det fanns inte mycket kvar av det som gick att plocka
resten är ju under den hårda skaren.
Men sån tur de hittat nått att äta de
har nog haft väldigt kämpigt att hitta mat
när det är sån här vinter som Vi haft.
Jag klarar Mej utan blåbärsris
men de behöver mat.

Nu ska Jag ta ett liiiitet glas Punsch
och njuta framför brasan!


Sköt om Er!

Kramar Uttan!

12 kommentarer:

sylvia sa...

hei.
så flink du er, nydelige ord,
moro å gjøre sånt,
åå vakkert det var på deres tur,
ønsker deg en fin dag.
klem fra sylvia

Linda sa...

Dina brädor blev jätte fina!
Du verkar ha haft en mysig dag!
Kramar från Linda

Skaparglädje sa...

Vackert vinterväder hos dig idag, man njuter och blir så glad över att se solen.
Dina brädor med text är jättefina, vad fint du textar.
Kram Anne-lie

Patricia sa...

åh vilka fina skyltar du gjort .. förstår det är ett pill-göra .. men kul .. =)

Punch, det var hundra år sen jag drack ... skål!

Må så gott!!
Kram Patricia

Fröken Tindra sa...

Vad fint du textar! Önskar att jag kunde det. Men, men...
Hoppas att punchen satt bra! =0)
Kram!

Stina sa...

Haha... Ja, blästra din halva du.:-D

Fint har du gjort.:-) Kram Stina

Lena/isklockan sa...

Wow vilka snygga bräder. Va´´ duktig du är. Kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Så duktig du är på att skriva på brädor!

Ha en skön kväll!
Kram Susanne

Rosor och Pioner sa...

Supersnyggt!!
Kram Susanne

Vardag och flärd sa...

Så fint du målat och textat brädorna!
Det är roligt att plocka in blåbärsris - när man hittar nåt!
Imorgon kväll kan jag skåla med dig!
Kram Eva

Birgitta sa...

Fint du målat. Kan inte vara så lätt att få till det med snygg stil. Här har vi haft minus, var bara takdropp i helgen.
Önskar dej en mysig helg.
Kram Birgitta

Linda sa...

haha så är det ;) det var några sanningar om mig! hihi, du är snäll du! :) Jag ska fota mitt lilla badrum i helgen, så ska du få se!
Hälsa morbror. Kram