söndag 7 mars 2010

Vasa Loppet........


Hej!

Inte blev det mycket gjort i dag.
Vi startade Tv´n tidigt för att klämma
några Mil i Vasa Lopps spåret.....

Det är En av årets mysigaste dagar.Tycker Jag....
Vi har lite Extra god Frukost vid Tv´n.
Extra gott fika vid Tv´n
God Lunch vid Tv´n.....
Brasan är tänd och Vi får njuta.....
Så såg Vi på vebben!
direkt från Målgången.....
och kunde få se Flickornas Pappa Andersson gå i mål
liksom Herr Klingberg.
Båda hade redan förra Söndagen åkt Öppet Spår.
Inte vet jag men det var nog roligt eftersom
De åkte i dag igen.......
Bra tider hade De.
Grattis,bra jobbat.

Men det var Jörgen Brink som tog hem segern!

Bilden är hämtad ur...Hällekis Kuriren.
(Klicka och läs mer där)

Ja de e då för duktiga alla åkarna.

Jag har också åkt i dag!!!!

Jo Då!!!!

Men Nej då! inte Vasa Loppet.
Mannen skjutsade Mej på sparken.
Oj så kul det var.

~~:*:~~

Sköt om Er!



8 kommentarer:

Mitt liv som 2-barnsmamma sa...

Jasså så ni kollade på webben då lär jag kika på det imorgon :)
Vi har haft en jättebra eftermiddag idag. Nea blev så glad för sina presenter :)
Puss å kram

Patricia sa...

Oj, är du sån Vasalopps-fantast... hi hi.

Kul med en tur på sparken.. ha ha. Det enda jag åkt idag är bil... =)

Jag äter sällan apelsiner, tycker det är så jobbigt o kladdigt att skala, men de här var relativt lättskalade och väldigt goda så de lär nog gå åt, har fått i mig 2 stycken under kvällen.. =)

Kram Patricia

Mia sa...

Skidföre är det denna vintern, men så kul att det också är sparkföre, det är väl inte allt för ofta det heller.
Skönt att sverige vann tycker jag :)

Birgitta sa...

Jag följde vasaloppet i vävstolen och tennisen i soffan. Är ingen fantast på idrott, men radion brukar vara på i bakgrunden. Helst hör jag på radio Värmland på vardagarna.
Godnatkramen Birgitta

Annelis hantverk sa...

Jag såg inte på Vasaloppet men jag beundrar de som kämpar sig genom detta. Men roligt att få en åktur på sparken.
Ha en skön dag!

Kris sa...

Hej, det var ett tag sen jag var inne hos dig, eller ngn annan helller för den delen...
Har haft det lite jobbigt, men det känns bättre nu! Har haft en underbar helg!
Va underbert du haft det, då du fått åka sparkstötting!
Och tack för banankaks-receptet.
Ska testa det, vi har också bruna bananer här hemma!
Ha en bra dag!
Kram
Kristina

Photo by Maria sa...

Jag såg på vasaloppet med, fast bara sista metern och in i mål för vinnaren.. Så jag kollade säkert i 5 sekunder.. Vasaloppet har jag aldrig begripit mig på, att det kan vara kul att titta på.. men alla är vi olika som tur är.. Hade oxå en vän som åkte men jag har inte kollat vilken tid han fick.. En prestation är det att åka nio mil på skidor men jag tycker det verkar roligare att åka spark som du :-)

Ha nu en bra dag..

Kram Mia

Linda sa...

Jag vill också åka spark, det är jätteroligt :) Hoppas du haft en bra dag i solen! Kramar från Linda