tisdag 2 mars 2010

Städar!


Hej!

Ja, när ska Man få det?
Ordning och reda?

I dag har Vi i alla fall kommit en liiiiten bit på väg.
Mannen har spikat mer golv på vinden så Vi har kunnat
tagit upp lite mer saker där.

Har hittat......


Ett tomt gammalt album....


Och ett till.....

Mamma hade börjat lite smått 1950
i det här albumet.

Fina gamla kort hade hon satt in.....
Skrivit sin adress längst bak.
Hon bodde tydligen i Stockholm då...


En sida hade hon börjat sätta in kort....

Sen var det tomt, så nu ska Jag sätta in
alla de gamla korten Jag hittade förut i somras.


Så det blir lite Ordning och Reda!

~~:*:~~:*:~~


Ha en fin fortsättning på veckan.


7 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Vilka fina gamla album du har hittat.. Blir ju perfekt till de fina fotona..

Kram Mia

Birgitta sa...

Fina gamla album och nu har du sysselsättning ett tag med de gamla korten.
Kram Birgitta

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va härligt och vilka minnen för dig med alla kort. Förstår precis. Jag har också gått igenom ngt liknande nu när vi städat ut efter mamma som är på boende.
Ibland kanske man undrar vem som är på bilderna. därför försöker jag skriva så att mina efterlevande ska veta. Men vi har ju mest allt på hårddisken, inte heller så bra.
Ha det så gott!
Carin

Mia sa...

Vilket fint prosjekt du lagar, då slutför du på ett sätt cirkeln. Flotta album och otroligt hur mycket fynd du hittar.
Ha det bra :)

Kaffe och Mazarin sa...

Jaha ja!!!Ser ut som du har lite och göra då ja!!!:)
Ha en bra dag!!!Kramiz

Patricia sa...

Va kul med gamla kort.. =)

Du har en utmaning i min blogg...om du vill.. =)

Kram Patricia

Yvonne L sa...

Man kan faktiskt inte ha ordning och reda överallt. Det är en omöjlighet! ;0)