onsdag 22 juli 2009

Sundborn!

Hej!
Så hände det som inte skulle behöva hända
om man såg sig för lite.......
Kameran hade stått på On sedan i går kväll,
vilket resultatet blir.....
Inge batteri...men det gick att ta några bilder iallfall.
I dag gick resan till Sundborn och Carl Larsson gården.
Det var väldigt mycké folk alla tyckte nog att de ville åka dit just i dag.
Visningen i huset hoppade vi över.
Visst det kostade 100kr/ pers och så var det köööööö.....


Så vi var nöjda med att titta utanför.
Väldigt vackert......
Så det blir att åka hit en annan gång igen
då med batteri i kameran ;)

Men vid vattnet fanns detta fina träd.
Kan tänka mej att många vill klättra där
men nu fanns det en liten skylt........


Vi gick runt och tittade men började bli hungria.....

Så resan gick vidare till Falun där vi åt god mat.
Sedan vidare till Falu Koppargruva.
Halva släkten gick tur i gruvan och vi andra
tittade på massor av fina bilar.
(som sagt var synd på batteriet bara)


~~:*:~~:*:~~
Så var den här dagen över.
Vi har haft jätte trevligt.
Tack alla som var med!
I morgon väntar skogen och bär och svampplockning.
~~:*:~~:*:~~
Ha det gott!





9 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Härlig dag ni haft.. Synd att batterierna strejkade :-( På min kamera så stänger den sig själv om man glömt kameran på, kanon för jag är rätt bra att glömma den på nämligen..

Ha nu en bra torsdag och njut med nyladdade batterier i både kamera och efter lite sömn på dig själv :-)

Kram
Mia

Lotta-livets väv sa...

Sundborn är vackert, både utanför och innanför. Jag har härliga minnen därifrån inklusive en rolig historia. kanske berättar jag den någon gång på min blogg, vem vet!
Mysigt att resa runt i Sverige. Synd bara på batteriet i kameran...men det är ju sånt som sker! Fniss

Mitt liv som 2-barnsmamma sa...

Ni verkar ha haft en trevlig dag. Precis den där raggarbilen tog ju jag kort på och hade på min blogg när vi varit på powermeet tror jag, kolla får du se det måste va den.
Puss å kram

Mitt liv som 2-barnsmamma sa...

Var precis in å kollade på min sida å det är exakt den bilen jag tagit kort på, vi tänkte visst lika när vi tog kortet, haha.
Puss å kram

Linda sa...

Det var jätte mysigt!
Tack ännu en gång!
Vi ses ikväll!
Kramar Linda

promenader på landet sa...

Vilken härlig utflyktsdag! Sundborn ser lika vackert ut som alltid! Kram från Maria

Patricia sa...

Så ni har varit ute på en tur...va kul!

Men så typiskt att du blev utan batteri lagom till ett sånt tillfälle... =)

Komiskt...den bilen du visar såg jag på Power meet i V-ås.. hi hi.

Må så gott!
Kram Patricia

Fågel Blå sa...

Hej vilken härlig dag ni verkar ha haft!!!!
Här vräker regnet ner, får pyssla lite inne idag!
Ha det så bra!!!!
Kramisar Kathrine

Susanne sa...

hej..Så skönt du verkar ha det,,Ja jag skulle gärna vilja åka till Sundborn..Blir kanske nästa år vem vet..Ha en fortsatt skön helg..Kram