måndag 27 december 2010

Så var det i Jul.....


På Juldagen slog amaryllisen ut
som Jag fått av Svärföräldrarna.
Så Vit och så vacker......

Julen var precis lagom.
Julafton åkte Jag till Dotter Jenny m familj.
Mannen jobbade.

William fick ett nytt spel
Väääldigt spännande.....


Ebba fick en prinsessklänning
och hjälpte så klart till i köket.

Jag åkte hemåt innan det blev mörkt
då hade Mannen kommit hem och Vi åkte
till Svärföräldrarna och Manne...


Dyra Svärmor kokar underbart god Tomtegröt.



På Juldagen var Vi till Mannens Syster med Familj.
Där fick Vi god mat.

Annandagen var Vi "bara" såå slöa
satt framför brasan hela dagen och tittade på Tv.

Tack! till Er som Vi varit hos i Jul!
Ni är så Bäst!!!!


~~:*:~~



I dag......


Grattis!
Vår Vän M på födelsedagen!

Ett grattis!

går också till

Flickornas Pappa Andersson som fyllde år i går.

Och...

Till Bästa Mågen Johan!
som har Namnsdag i dag!

~~:*:~~:*:~~

Så Tack till alla Er..
som lämnat
Goa Kommentarer och Julhälsningar.

I kväll ska Jag läsa igen allt Jag missat
på Era Bloggar under Julen.

Nu är det....
bara några dagar
kvar av det här Året.

Ha det Gott!

Kramar Uttan!

12 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

De är fina de vita amaryllisarna. Jag har också en som precis slagit ut. Ni verkar ha haft en bra jul. Härligt ! Kram

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej svejs i stuán!!!
Jag behöver ju inte fråga hur din jul har varit.., jag ser att den varit bra, riktigt bra!!!!
Slapp framför brasan dagen efter.., det är en perfekt juldag det:)

Jag kikar vidare Hemma hos Er...
Tack för titten
Kram till dig
Marianne

sylvia sa...

hei vennen.
ja nå er vi tilbake til hverdagene,
nydelig jul dere har hatt, fine bilder,
ønsker deg en fin fortsettelse.
klem fra sylvia

bakom berget sa...

Du har haft en fin julhelg, det hör jag. Ha en lika fin fortsättning nu! Snart är det långhelg igen.
Varm kram från Åsa.

Rosor och Pioner sa...

En underbar jul ser det ut att ha varit...gott.
Önskar dig en god fortsättning.
Kram

Rosor och Pioner sa...

En underbar jul ser det ut att ha varit...gott.
Önskar dig en god fortsättning.
Kram

Skaparglädje sa...

Du verkar ha haft en "lagom" jul. Fått umgås med dina barn men även hunnit med att slappa. Ha´ det bra.
Kram Anne-Lie

Vardag och flärd sa...

Förstår att du haft en fin jul och din svärmor ser så go ut vid spisen. Vit amaryllis är bara SÅ vacker.
Ha det fortsatt fint!
Kram Eva

Photo by Maria sa...

En mysig jul verkar det ha varit hos er tillsammans med en prinsessa och allt ;-)

Inte utan att man blivit lite trött av allt julande och just nu sitter jag och gäspar för fullt och undrar hur jag skall kunna hålla mig vaken hela natta, men det skall säkert gå :-)

Ha nu en fin ststa tisdag detta året..

Kram Mia

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Hej och tack för ditt inlägg,håller med om att att det skönt när julen ska bort och ersättas med ljusa luftiga färger och en härlig tulpanbukett på bordet.

Viola sa...

Låter om ni har haft en härlig julhelg, tänkte..om du vill så kan jag sända från gårdsbutiken, många bloggare som jag gör det till, just nu har jag 10% på alla nya textilier och går du in under gårdsbutiken så finner du många bilder därifrån, frakten blir ju inte dyr i o m att det går som brev, ha det så bra den sista veckan...kramen

Patricia sa...

Låter som du haft en skön jul .. härligt!!

Mmmm tomtegröt är gott!! Och vilken fin amaryllis du har, vit är så vacker!

Må så gott!
Kram Patricia