torsdag 25 februari 2010

Rombogården!


Hej!

I går var Vi till Sala.
Jag,Jenny och Ebba.

Vi besökte ......

Rombogården!
Kika på deras sida HÄR!


Där fikade Vi gott.....
Jenny och Jag delade på Morotskaka.

UPS!!! Den innehöll nötter visade det sig när Jag
redan stoppat den i munnen.
Det gick bra!
lite svedda i munnen,näsdropp
och lite hosta
blev följden så Jag klarade det.

Så Jag fick titta på den och fick sedan en sylt kaka
av den gulliga expediten istället.
Men när Jag bitit i den sa Ebba
-Kaka Ba.....=jag vill ha kakan Mormor.
Hon fick en liten bit.
Så alltså var det meningen att Jag inte skulle ha nån kaka
och inte behöver Jag någon heller.

Men mysigt hade Vi!

Ebba käkar god Kladdkaka..


Jenny äter god Morotskaka....

Sen kikade Vi runt på Alla fina saker
som finns att köpa.

Klicka på bilderna om Du vill se dem större.

Å vad Jag skulle önska att Vi hade plats
för en Tallrikshylla.

Om Jag köpte
nått????

Jo då en fin burk till våra Pepparkakor!


Tack Jenny och Ebba för en fin dag!

~~:*:~~:*:~~



Så ett Födelsedagsbarn.....


Agnes 2 År!


Grattis från Oss!



Sköt om Er!

13 kommentarer:

Susanne sa...

Det är så mysigt med såna dagar,allt för sällan man har dom bara..Ops tur att du inte blev jätte sjuk..Nej vi kan inte heller ha katt eller hund inne för min sambo blir så dålig i sin astma..Tyvärr ,,men vi har dom ute..Javisst är den ursöt den videon med lillkissen..Svårt att låta bli att handla när man kommer till en sån butik..Härligt..Javisst e det komiskt med mina skor i förra inlägget fniss..Ja så går det när man inte läser allt ha ha..Ha en underbar dag,Kram Susanne

Tina sa...

Hej vännen!
Men Å, vilken tur att du upptäckte det itid & att det inte blev allt för allvarligt!!!!
Men så söt.. hon ville oxå ha mormors kaka =))
Låter som en helt underbar dag!!! Vilka underbara saker!!
Gratta födelsedax barnet =))
Ha en fin dag, nu ska jag åka till jobbet!!
Kram Tina

Photo by Maria sa...

Wow, vilket ställe ni var på.. Kan tänka att det ver mycket att kika på..
Tur det gick bra med kakan så du inte blev riktigt dålig, tur att du upptäckte det i tid så du inte åt mer av den..

Ha nu en ritigt bra torsdag..

Kram Mia

Lisas torp sa...

Hej och tack för titten hos mej!
Så smaskigt och gott det ser ut med er fika! Man blir riktigt sugen!
Fina saker där fanns också att handla!
Ja, du är så välkommen att titta in hos mej!
Ha en fin dag!
Lisa

Lotta-livets väv sa...

...men ännu en födelsedag! Känns som om alla samlats vid den här tiden av året!
Grattis till den lilla gullungen.
Inget roligt att ha nötallergi! Man måste vara så noga. Du hittar på så mycket roligt Uttan.....utflykter rätt ofta....fika och god mat.....Härligt!
Tänk snart är det dags för dina buttor......
karm,kram
/Lotta

Stina sa...

Så mysigt ni har haft det.:-) Kram Stina

Nina sa...

Vilket mysigt ställe, det såg även gott ut med kakorna.

Gullig burk du köpte.

Och Ebba...vad stor hon har blivit.
Ha det!
Kram

Grön Iris sa...

Vilket härligt ställe, tittade in och njöt en smula. På tal om smula, aj, vilken tur att det ändå gick så bra för dig.
Fin burk du hittade, va kul jag satt och suktade efter pepparkakor idag, om du kan så kan jag. Nästa gång jag handlar slinker dom ner i korgen.

Tack för kommentaren sist, det hade varit JÄTTE kul!
Ha en skön helg, kram Linda

Birgitta sa...

Vilken mysig dag ni haft. Vilken hygglig expedit. Jobbigt när man inte kan äta vad som helst.
Vad mycket fint det fanns i butiken. Har du en liten tjej som fyller idag. Jag har en liten kille som fyller idag.
Kramis Birgitta

LjuvligtLantligt sa...

J vem vill sitta därinne o röka?? Inte jag iaf! Jag stod ute i friska luften o beundrade huset :)

Kram Git

Hanna sa...

Så mycket fint och gott att äta.
kram
Hanna

sylvia sa...

hei.
så koselig en dag,godt det gikk bra med du å nøtter i kaka.
nydelige små...å stor..hihihi.
ja kjære venn,du hadde rett ang hvit vask, du tar 1ts vanlig bakepulver inn i trommelen,å bare fyller som vanlig i såpe kammer med det vaske middel du bruker,det blir hvitere da,prøv..mine er blitt fantastiske,jeg fant tipset for et år siden i JDL bladet..å jeg bruker det til all hvit vask..
spennende å høre om dine blir bra nå.
men putt bakepulver rett i trommel,eller så forsvinner så mye på veien inn i trommelen.
ønsker deg en fin fredag.
klem fra sylvia

Anna-Lena sa...

Vilken mysig dag ni verkar ha haft med fika och en massa fint ögongodis!

Hoppas att du får en fin helg!

Kram Anna-Lena♥